LOVE YOUR LIFE















Sunday, August 28, 2011

after DAH abis study.............

bab1
Huhuhu...fening-fening...duk pikir nak wat ape lah lepas abis study kat poly tu... cari punyer cari...hah! akhirnyer jumpa jugak si kawanku yang ajak keje kilang... 
wah!! teruja aku....lagipun aku dengar cam menarik je time tu... aku pow ape lagi.. terus setuju... tapi yang kawanku ni... boleh pulak dye nak wat  " kejutan!! " kat aku..dye tak nak gitau ape punyer jenis keje kat situ...Aiyooo!!! fening kepala pikir..job apa lah kat kilang tu... so..saat yang ditunggu akan tiba bila aku abis study nanti....wait ek!!
bab2
haha!! ari yang dinanti sudah tiba...
lepas duk contact-contact...and dah comform nak keje situ...akhir nyer aku pow wat keputusan nak join keje kat kilang tu... tapi masalahnyer..dye still tak nak bagitau jugak! aik! pelik pulak rasa... tapi aku still cool and tak ubah fikiran aku... coz aku fikir dari duduk saja kat umah ..baik aku keje..tak gitu? kan...
bab3
Mak Oiii!! memeng letih ler!! mane tak nyer...after abis cau dari poly...dah tu sempat lak balik kampung 3 hari and rehat kat umah sehari...lepas tu terus start keje esok tu... xcited punyer pasal!! tapi bila sampai sana! nah ambik kau!!! terbeliak biji mata ku!!! memang wakena la beb!..
bab4
Aiyooo...senyum manis kawanku bile dye bawa aku pi sana...! aku ape lagi... aku wat style malu-malu and segan-segan aku tu.. huhuhu!! memang dah jadi tred mark aku..hehee! nak tau tak..kul bape aku start gi keje??? Hah! tak payah nak lawan la sape diantara kite pergi keje awal...dah comform-comform aku paling awal..kul 6.15pagi kot! lewat tak??? kkikikihkih.. ...
hah! ni satu gi...nak tahu tak aku pergi ngan apa...tettttt!! comform lah bukan naik train.....bus? oh mana mungkin..enggak ad standard nya! apa?? moto...ish2!! jauh sekali!... alaaa...naek bende biru tu....van kilang ler....hehehe!! tapi bile igat balik pasal van ni macam-macam citer nyer...bak kata kawanku tu....'pintu pun nak lekang dah van ni!' ..skrip ni memang dari mulut dye tau..!!asal naek van jer..skrip tu je... memang skrip original...tak ciplak ok!...hehee!! (sorry ek kawanku..muna!!..van vip!!!)
hah! ni belum citer lagi tempat keje ku tu... jom kite sambung lagi....
 
Hah! nampak tak aura nak keje kilang aku tu kat situ.. fuhh!! memang wahlah lah jawap nyer! (ni gambar tenet jer... xcempat nak bergambar waktu keje situ...hehe!)



Bila dengar nama jer...mmm..macam menarik kan?? IRIICHI (M) Sdn.Bhd. ...
tapi biler masuk..baru ku tahu...kilang ni wat keje-keje Power Supply, Transformer, Coil...aiyooo!! mane lah aku tau semua ni...benda-benda elektronik ni...!! mula la..ketaq lutut ku ni..!aku kan budak qs.....!!! MAK TOLONG!!!...
bab5
lepas masuk ngan beberapa orang lagi bakal keje kat situ...(actually kami 3 orang jer - sempat la kenal diowang kat pintu pagar guard tu..mujur la...kalo tak..tak berteman lah kawe)... masuk je...isi borang tu borang ni...diterang itu and ini....dibagi kasut keje...dah mula start masuk kilang...mula la nampak benda itu dan ini...Wah! ape lagi....aura keje TU tiba-tiba je datang...hah!! aura pe tu...tetttt!!!! heheeee.... ( tapi sebelum tu cian korang nak pikir ape benda lah itu and ini....ni kan? hehee...)..
masuk bab seterusnyer...
lepas semua tu kami dibahagikan kepada leader-leader yang ada kat situ... aku ni..memanglah bernasib baek..dapat leader kak lily....and benda yang tak disangka -sangka pow...ada jugak! 1 group pulak ngan kawanku itu tadi..hehee!! naek tocang ler jawap nyer..ada patner...
memang gabra keje situ...tengok mesin dye pow dah macam tengok jentolak....kene patri la.. wilding la...balut sana balut sini lah.... kalah doktor!..check sana check sini!...apapun memang best lah!! walaupun penat... tapi memang puas hati coz dapat rasa suasana yang berbeza..belajar benda baru... semua benda start dengan zero 0.... tapi yang puas hati..diorang ni..tak kedekut ilmu... masing-masing tolong menolong.... and yang paling penting... ikut time... semua nyer tepat...! almaklum la...bos nyer orang jepun!!..hehehe ..jangan marah tokwan!!


Hah..ni lebih kurang gambaran keje yang kami kene wat la..shoulder..patri mematri ni..adoi kene tangan seminggu tak ilang... beb!!..tangan pow dah kasar..

yang ni pulak nama glamour dye wire..dalam erti kata laen coil tapi kan terigat pulak..kene marah pasal bende ni..bleh pulak aku panggil dawai!! ..diowang marah!! xkasi gune nama tu!! xspecial kate nyer....hehee

yang ni lah transpomer nyer...amacam!! dari size kecil sampai besar...ada yang besa jari kelingking pow ad... (muna jangan tanya mana kami dapat semua ni ek!! hehee..)




Hah! nampak tak skop keje ku ni.... budak qs...jadi operator kilang...
eh!! lupa nak gitau..kilang tu duk kat kuala perlis tau..terpaksa la aku ulang alik dari pukul 6.15 pagi tiap-tiap hari isnin sampai sabtu...start keje kul 8pagi..abis kul 5 petang...campai umah dalam kul 7petang..memang penat...! tapi memang kenang terbaek!!!
Sekarang nak masuk bab kawan-kawan ..enviroment kat situ!!!
Cakap pasal kawan-kawan....memang ok lah la....ad turun ada naek...!! tapi kat sana tak kenal ramai cangat ..tapi cukup untuk kenal-kenal... lagi pow ramai orang-orang 'dewasa' ..semua nyer baek- baek..especially my friend muna, kak lily, kak bib, kak imah, kak wan, kak eyda, n ramai la...tak tersebut...  thank  pada korang semua coz sudi jadi kawan ku.... sangat dihargai... bukan je bab kawan tapi kawasan.. kantin...huh!! tiba-tiba je rindu nak makan kat kantin tu... OT ...hehe.penat la... tapi semua tu memang best!! bile tengok orang macam diorang ni..bersusah payah cari duit untuk keluarga baru kite sedar siapa kite... kadang-kadang kite selalu nak kejar sampai ke bintang dan langit...tapi kite lupa bahawa untuk sampai ke atas kite perlu tanah yang dibawah untuk sokong dan bawa kite ke sana. so, biar lah kite berusaha dari bawah..bile dah sampai kat atas pasti kite akan jadi orang terbaek coz bila kite jadi bos kite dapat faham apa yang dilalui oleh orang bawah..coz kite sudah biasa ada dibawah waktu ketika dulu... kan?? Moga kite semua dimurahkan rezeki dan kemudahan dalam menjalani kehidupan ni... thank you semua sebab disana saya banyak belajar sesuatu yang diluar apa yang saya jangkakan. Terima kasih IRIICHI. moga kite semua berjaya!!! insyaallah

Kini...di JKR episod baru dalam hidup...(pekerja kilang dapat keje JKR)






No comments:

Post a Comment