LOVE YOUR LIFE















Tuesday, June 3, 2014

Bab ber’angan’

Hoi !! Hoi...hoi... hehe!
kenai dak tagline ni..hehe! (yang tau..mesti kenai sangat! tambah2 yang pernah baca blog ni memang sah2 tau artis faberet kuu!! sejak dri bzaman dri minggu ptma program tu...kihkih! ) orait tak nak berleter bagai! kan korang jelez lak... hehe! peace!
pasal bab berangan....aku banyak kali kena kot hal ni! asyik2 aku. ni masalahnye bila otak terlalu free sampai ruang2 tu boleh diisi terlebih IQ yang agaknya akan menjejaskan tumpuan yang diingini. cewah! ayat koo..tersangat lah berlebey powerfull! kahkah.
Kisah ni memang kena kat aku..tambah-tambah time masuk lif...aduiii! malu kot! ramai yang perasan pasal aku duk depan pintu lif tu...bila sampai kt floor aku.
.bley lak aku buat blerrr....nampak sangat tak? dah la dalam lif tu ada mamat2 hensem dalam tu.. memang agak menjejaskan saham tertinggi aku ni (nampak tak..jelas sangat aku puji diri sendiri) hehe... jangan mare...
jadi, apa kita kena buat bila ’BENDA’ ni kena kat kita! how? macamana nak buat? tak kan nak biar berlarutan sampai sakit kepala ’mean takowt dapat gelaran GILA’. Untuk aku...memang aku ada strategi untuk elak & tepis agar tak terkena atau menyerang saraf otak aku ni...so,langkah aku buat adalah fokusssss! jangan tanya camner...buat je! kahkah! ( sah2 ko pun tak mampu fokusss bila masuk angan2 mak jenin...kan!)
Nobody perferct...maksudnyer kita tak sempurna but...but...kita still boleh mencuba untuk selesaikan benda alah ni dengan benda yang lebih baik...maksudnyer...jangan latih kepala uolsss untuk berangan! bila angan2 tu masuk...terus stop! macam aku kadang2 asyik berangan nak shopping macam2 pastu nak buat macam2 .. best kot! so, untuk stop...sedarkan diri (sedar ckit...kemampuan tu...tgk kocek penuh tak? kalo tak...jalan nak lebey2) hehe...ok tak cara tu?  CUBA POTONG ANGAN2 YANG SIA2 & TIADA TUJUAN.
Cara kedua...adalah pengamalan zikir. bila masuk bab agama ni kita cool ckit coz ramai yang pandang remeh. padahal benda2 mudah dan cepat. bukan suruh baca surah ...tapi zikir. yess memang ku akui laa...pengalaman mata yang memandang sekeliling...(sms tgu bas...teksi or komuter..nampak banyak ragam manusia.sekaligus tambah ilmu dan pengalaman aku termasuklah aku terserempak dengan mereka yang membilang jari jemari mereka! Ahaks! fahamkan maksud disitu! yess! dorang tengah berzikir..sejak tu...alhamdullillah aku cuba bermula) dari kita tak dapat apa, ada jugak benda faedah n pahala. Sememangnya zikir adalah salah satu penguat iman, merendah diri dan memupuk kesedaran...
orait..i stop kat sini coz nak sambung keje2 ku...
**cita2 ku adalah menjadi penulis terhebat!

No comments:

Post a Comment