LOVE YOUR LIFE















Saturday, June 7, 2014

gathering kt mjls akad nikah anis...

Alhamdullillah...setelah berminggu2 xkuar weekend...this time dah ada chance...hehe syok kot! jumpa kekawan yang berlambak2 ada kat kl ni..happy sangat! akhirnya dapat jugak jumpa dowg...setelah 3taun aku menyepi kn diri...cewah! (buzy sangat kat perlis tu..sampai sapa pun xley jmpa katakan..! heheh)

Perjalanan aku start jam 10 pagi, macam biasa, aku dengan pemalu & segan tu, bagitau kat maksu aku (owner rumah yang aku menumpang sekarang) yang aku nak kuar pergi kenduri. Mula tu, takut juga dia buat muka (selalu jarang maksu aku ni marah, cuma kadang-kadang dia lantang sikit) Tuptup malam before aku pergi tu...dia kata yess! no problem..& the best part dia sudi nak hantar aku pergi stesten komuter subang jaya, supaya memudahkan aku tuk landing di KL Sentral..hehe! (lega hati ceq, tak yah bersusah payah nak naek bus or teksi yang aku sendiri tak tau time nyer...aku ni kan pakar redah je..apa yang boleh aku sapu! kuhkuh!)

Ok, now kita terus point jalan-jalan aku ni.. bila dah sampai KL Sentral aku pun dengan slamber cuba jalan dan terus jalan...ni first time tau aku jalan situ..mean sebelum ni tak pernah! (ada sekali aku terlajak sampai midvalley pastu patah balik ke KL Sentral..time tu aku nak balik subang..tersalah naik sungai gadut punyer train, patutnyer klang. so, pernah naik situ..tpi tak pernah jalan kat atas tu mean stesen tu) sampai-sampai tu, takde lah terkejut, sebab aku tahu orang lain pun macam aku,sama-sama tak tahu. so, aku alert kan mata dan telinga aku ni supaya tau semua situasi & memudahkan step aku untuk masa mendatang. (sekarang lain sikit tempatnya..dlu seingat aku lain..pernah datang situ dalam taun 2010-11 camtu.

Macam biasa bab tunggu menunggu orang ni aku memang pakar, coz aku tak kisah sangat sebab dah terlalu selalu aku menunggu orang ...pernah sekali aku tunggu bus dari 6.30 pagi sampai 12tengahari dalam keadaan berdiri. boleh korang bayangkan tak? jenuh kan...tapi aku bersyukur, Allah beri aku kekuatan dan kesabaran ketika itu, alhamdullillah moga sifat itu berpnjangan. Aminnn...

Dalam setengah jam camtu myfriend ’akma lailee’ sampai dengan viva dark purple nyer..(alhamdullillah..baik orangnyer,sopan..dan aku sendiri sngt2 berterima kasih! layan terbaik!) budak comei dan cantek ni pun bawa aku redah kuar dari Kl tu untuk menuju ke destinasi kedua kitowang iaituuuuu...Uitm shah alam..hehe (gi ambik geng2 best student kat situ..)

Redah punyer redah sampai jugak...walaupun terlajak sekerat jalan..tapi tak menjejaskan our perjalanan...sampai sampai terus terjah blok anggerik A dan B ...untuk jemput si sulizafarahim, dan syazwani...(sowi girls kitowg lambat ckit...jalan agak jem!) tapi taklah sampai lewat cangat..dalam jam 12.30 tengahari camtu.

Before pergi ke destinasi yang diingini..kenduri si cilik #Anis.. sempat jugak kitowg singgah beli hadiah buat majlis nyer kat Giant area uitm tu... (hadiah set blender...kira ok lah kan..rasa benda2 camtu dowg perlukan) 0psss...moga anis tak baca blog ni sebelum dia buka dulu! kan...tapi dah tulis nama...lupa la tu!)

Kami teruskan lagi...agak tersesat jugak:-) ye lah..ada gps macam takde je... kejap masuk seksyen u8.. dah jumpa seksyen u9 tak jumpa lak jalan kuning..tapi jalan ungu lak dijumpanyer...last-last kitowg stop  tanya kak-kak n abang-abang yang juai buah berangan tepi jalan tu..akhirnyer...sampai juga dlm jam 2petang..lewat kot! time tu kawan2 yang dah sampai..asyik calling calling ...dowg dah nak balik dah...kaki nak patah tunggu kitowg..hehe (teruk sangat perumpamaan ko!) huhu

the best part tentang this moment..jumpa semua group ukur bahan batch 2008 ...gradute 2011 kelas a,b dan c...semua happening! lovely this moment! alhamdullillah sempat aku tegur semua orang..
ad yang tiga tahun tak jumpa! almostly semua lama aku tak jumpa! aku je lah..coz aku ni baru turun kl before this aku menapak di perlis...negeri tercinta ku! ewah! jiwang karat ckit....gua kasi luuuu..huhu!

lepas makan-makan, minum, take picture ngan kawan2 ..pengantin, salam-salam ..sembang sembang...selesai jugak! kui 4petang jugaklah kitowg gerak balik sempat singgah masjid solat zuhur yng terlewat tu...alhamdullillh.selesai tanggungjawap.mengeratkan silatulrahim dan tngggjwp pda ilahi. syukur.

Mula tu... lepas habis kenduri ingat  nak gi lawatan tak rasmi kat uitm & ict..but badly..dowg ada hal sikit! so, terus hantar diowg balik..tapi benda yang tak disangka & tak terfikir berlaku..alohaiiii...jalan jem! nak tahu sebab apa? Final piala Fa antara pahang vs felda unite..di stdium shah alam! ha’ah memang salah time lah kitowg ni...orang pakai baju bola kitowg pakai baju kurung kat tengah2 jem tu! memang orang pandang pelik lah kitowg ni...dah lah perempuan semua! huhu...

lastly...mybestfriend ni.. terus hantar i..ke rumah kat usj..tak payah aku nak redah sesak komutern.he he. .tq akma.ija.wani...sweet moment..and the best thing in our life..when i know all of u..be honestly to be my friend. tqqqqqqqq :p

No comments:

Post a Comment