LOVE YOUR LIFE















Monday, August 25, 2014

Why NEGATIF?? dan kenapa tidak dengan POSITIF!!

Positifkan minda Anda!!

Macamana?

Macamana kita nak hadapi situasi yang sangat-sangat negatif dan merubah kearah positif. Tak mudah tapi 'Mampu' . kenapa saya kata 'mampu' ? MULA kan .. itu adalah formula terbaik! anda harus MULAKAN & bukan 'LUPAKAN'. Seringkali kita menghadapi situasi negatif, namum kebanyakkannya akan terpengaruh / terperangkap dalam zon 'NEGATIF' why?? PERSOALAN yang mudah dijawap! Anda seringkali menjadikan diri anda pengikut situasi & bukan pemerhati situasi, dan disebabkan itu juga ramai di antara kita mudah terpengaruhi dengan sesuatu perkara terutamanya perihal NEGATIF berbanding positif.

Kenapa kita sering terpergaruh dengan perkara NEGATIF?? yess! anda sendiri menjawapnyer! PERTAMA kerana negatif merupakan perkara mudah! kenapa saya katakan mudah! isu pertama, perkara negatif mudah dilakukkan berbanding dengan perkara positif. Contoh mudah yang saya akan berikan, terutamanya ditempat kerja. Satu situasi dimana anda dan rakan sekerja anda diarahkan melakukan kerja. Apa yang berlaku? Apabila seorang bos mengarahkan satu (1) kerja kepada semua perkerja? Disini siapa yang akan menerima arahan dan siapa pula yang akan melakukan arahan. FIKIRKAN? Perkara negatif pertama yang berlaku, jika para perkerja tidak langsung ambil perduli akan arahan dan mengharapkan perkerja yang lain, ini bermakna 1 perkara negatif berlaku iaitu tiada endahan/ tidak ambil perduli. masing-masing lepas tangan. Bagaimana pula dengan satu perbincangan? berapa ramai yang akan mendengar perbincangan tersebut dan berapa ramai pula yang membuat perbincangan sendiri dengan perkara yang tiada kaitan dengan perbincangan yang langsung tiada faedah?

oKEY ...anda nampak & jelas why negatif its always with us. So, macam mana nak always positif?? FIKIR Mudah untuk itu kerana jika anda tahu, ia sebenarnya lagi mudah dari yang disangka!! percayalah .. next post sya akan teruskan 'BERBICARA' hal ni...  daaaa

No comments:

Post a Comment