LOVE YOUR LIFE















Sunday, September 14, 2014

bila kebencian melanda!!! arrrrrr!

Entah macam nak cakap, tiba-tiba je rasa benci ni sangat membuak-buak! dah mula meluat dah ni! dah tak tahu nak huraikan camner.. tuhan je yang tahu!! first yang buat aku benci ' mulut orang' aduhai!!! memang geram betul!! sakit lak telinga ni dengar! sabar je lah... setiap kali nak datang ofis bila nak set positif jer...mula la..aura negatif muncul! walaupun takde kaitan dengan kita, tapi kadang-kadang benda ni bagi efect tahap maksima jugak tau! benci betul! rasanyer  memang dah perasan  dah aura negatif ni sejak mula-mula masuk sini lagi! entah lah dowg ni ... asyik stress sampai aku pulak termakan stress dowg! memang tak puas hati tulll! korang-korang ada idea tak nak tutup mulut dowg ni?? tak kan aku nak buat tindakkan yang mendesak?? no.! no! aku mesti cool down dulu! tapi jiwa ni dah berasap-asap dah! sabaqqq je lah!!

Bukan nak marah! tapi agak-agak lah mulut tu! macam insuran tu mahal sangat tak setaraf langsung kalo tengok rupa macam baik-baik tapi mulut alahai boleh tahan hirisnyer!!! kalo yer pun tak suka atau 'benci' sangat jangan lah tunjuk sangat-sangat, sampai nampak kita ni sempurna padahal zerooo!! kalo kita ni asyik kutuk orang tanpa sebab memang pelik? sebabnya setiap benda yang datang tu kadang-kadang berpunca dari kita juga! mesti ada sebab dowg tu buat ampa camtu. Aku ni bukan apa kalo boleh tak mau lah melekat perangai lagu ni! aku ni sebenarnya jenis panas baran tau! semua orang kenal! kalo kat sekolah nobody can say anything sebab tu jugaklah aku jadi pengawas siap jadi biro displin lagi. but since aku masuk poly aku cuba cool down, belajar tenangkan diri step by step memang ambil masa nak buang perasaan marah ni... slowly aku berkawan dengan mereka yang lembut-lembut, tahan marah, tak banyak cakap, sebab aku rasa bila aku diam aku boleh control my emosional.. seriusly memamg menjadi. ye lah bila mulut ni buka pasti macam macam terkeluar.

so, dari ikhtibar dari pengalaman sendiri, aku kalo boleh tak nak lah aura negatif ni kasi balik kat aku! sakit kot! sia-sia usaha ku buang tabiat lama ..n now it's happen again! ooohhh!! memang sakit! please kembali kan suasana positif dulu! i need it! please support me ! tq

No comments:

Post a Comment